Een voormalige Apple-medewerker plaatste afgelopen week een bericht ter inspiratie en motivatie op de werkvloer op het forum Reddit.
Huxley Dunsany gaf een lijstje van 11 ‘regels voor succes’ die op de achterkant van zijn werknemersbadge stonden, toen hij in 2004 bij Apple begon.
‘JB’ verwijst naar John Brandon, destijds vice-president van de salesafdeling van Apple voor de VS en Pacific.
Lees de regels succes op de werkvloer hier (scroll verder):
When I was hired by Apple in 2004, these "rules for success" were attached to the back of my employee badge. Words to live by.
"Hij was een geweldige vent de keren dat ik hem sprak, zeker gezien zijn hoge status, terwijl ik een totale nobody was. Hij leek zich echt aan deze regels te houden en zorgde dat de organisatie zich speciaal voelde, ook al was Apple op dat moment nog uit zijn 'belegerde' staat aan het klimmen", schrijft Dunsany.
In 2004 was Apple nog niet de gigant die het vandaag de dag is. Het bedrijf had net zijn eerste iPod Mini gelanceerd, Steve Jobs was sinds enkele jaren weer de topman en Apple begon aan de eerste projecten die later in de eerste iPhone zouden resulteren.
Een van Dunsany's favoriete regels is nummer vijf: 'Iedereen veegt de vloer'.
"Het betekent dat geen enkele taak te laag is of te onbelangrijk om te doen. Met andere woorden: krijg het niet hoog in de bol doordat je voor Apple werkt, een promotie hebt gekregen of X aan salaris krijgt. De basis is belangrijk: er wordt van je verwacht dat je helpt, hoe succesvol je ook bent of hoe cool jij jezelf ook vindt", schrijft hij.
Dunsany werkte in een salespositie genaamd Apple Solutions Consultant, maar de '11 regels' gaan voor diverse banen op.
Hier is de volledige lijst in het Nederlands:
1. Neem afscheid van het oude en maak het beste van de toekomst.
2. Vertel altijd de waarheid, we willen slecht nieuws liever eerder horen dan later.
3. Het hoogste niveau van integriteit wordt van je gevraagd. Twijfel je? Vraag.
4. Leer om ook zakelijk goed te zijn, niet alleen in als verkoper.
5. Iedereen veegt de vloer.
6. Wees professioneel in hoe je je gedraagt, spreekt en contact houdt met mensen.
7. Luister naar de klant. Die heeft het bijna altijd bij het rechte eind.
8.Zorg voor een win-win-winsituatie met onze partners.
9. Let op elkaar, informatie delen is goed.
10. Neem jezelf niet te serieus.
11. Have fun, anders is het het allemaal niet waard.